Sunday, February 21, 2016

Czego nie powinno się udostępniać w internecie?


Czego nie powinno się udostępniać w internecie? Mimo wszystko internet nie jest bezpiecznym miejscem. Jeśli ktoś szuka o nas informacji, łatwo je znajdzie właśnie tutaj. Dlatego też trzeba się zastanowić co możemy pisać a czego nie. 
1. Adres
To pierwsze czego nie powinniśmy udostępniać w internecie, dla własnego bezpieczeństwa. Mimo, że napisanie gdzie mieszkamy może nie wydawać się niczym strasznym to niektórych informacji lepiej nie udzielać.
2. Nasze wady/kompleksy/czuły punkt
Na świecie żyją różni ludzie, są też tacy, którzy szukają wszystkiego aby zaszkodzić drugiej osobie. Dlatego też najlepiej jest nie pisać o tym co jest w nas złe, nie wymieniać własnych wad. Bo inni mogą to wykorzystać przeciwko nam. Jasne, można pisać posty na blogu typu "Kompleksy" ale najlepiej nie wypisywać tam swoich.
3. Zdjęcia
Na to też powinniśmy uważać, nie każde zdjęcie nadaje się na udostępnienie w internecie. Nie chodzi o ładne/brzydkie a o to jak ono wygląda. Niektórzy wstawiają półnagie/nagie zdjęcia, które już zostaną w internecie na bardzo długo. W przyszłości takie osoby mogą tego żałować.
4. Prywatne sprawy
To co dzieje się u nas niech zostanie u nas. Chodzi mi o takie poważniejsze sprawy. Prywatność jest bardzo ważna. Najważniejsze jest po prostu to aby uważać co się udostępnia.
W dzisiejszych czasach bardzo łatwo zdobyć informacje na temat drugiego człowieka.
Wszystko co umieszczamy w internecie tu zostaje, nawet jeśli myślimy, że to usunęliśmy.
Nic tutaj nie pisałam ale biorę udział w blogu roku, zdaję sobie sprawę, że mam marne szanse ale spróbować zawsze można! :D Będzie mi bardzo miło jeżeli oddacie na mnie głos. 
Tu mnie znajdziecie:
Snapchat: julczi58
Ask: @lusialuskablog
Instagram: @julitaxjulia

96 comments:

  1. Ja przez rok bloga dałam tylko 2 posty z moimi zdjęciami, a to jeszcze starymi. Jak wyglądałam inaczej.
    Mój blog
    Mój profil na DDOB
    Mój kanał
    Mój FanPage - przez polubienie bardzo mi pomożesz
    Moja kandydatura do Blog Roku 2015

    ReplyDelete
  2. Uważam ze masz racje co do udostępniania takich rzeczy w internecie . Bardzo ładne zdjęcia!
    Miło mi bedzie jezeli skomentujesz nowy post :) paulinandmee.blogspot.com
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Zgadzam się z Tobą :)

    http://izwierzeta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. dobrze, że napisałaś takie ostrzeżenie, wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy. Zgadzam się :)
    pozdrawiam. Piękne fotki!!

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    oddech-piora.blogspot.com [klik]

    ReplyDelete
  5. Niestety na pęczki jest, za przeproszeniem, takich idiotów, którzy bez zastanowienia wrzucają do sieci wymienione rzeczy, a potem gdy wpływa to na ich życie zaczynają rozumieć co zrobili i żałują, niestety za późno.

    Zapraszam do mnie, wróciłam po prawie rocznej przerwie i będzie mi niezmiernie miło jeśli zajrzysz.
    racjonalny empiryk - klik

    ReplyDelete
  6. Bardzo przydatny post, w szczególności dla młodych użytkowników :) Bardzo ładne zdjęcia.

    Zapraszam na nowego bloga - klik ♥

    ReplyDelete
  7. Bardzo cenny post. Niektórych informacji nie powinniśmy wypisywać w Internecie. :)
    Zapraszam do siebie. ♥
    ALEKSANDRA ANNA - KLIK

    ReplyDelete
  8. Zawsze nienawidziłam tych półnagich zdjęć na przykład na instagramie :)
    super blog ;)
    pozdrawiam :)

    http://stylowaokularniica.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Masz całkowitą rację , niektóre rzeczy lepiej zachować dla siebie :) zapraszam :
    http://verqsq.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Ciekawi mię ta bluzka :D
    Obserwuję :D
    http://juliaobi.blogspot.com/2016/01/snow.html

    ReplyDelete
  11. Dobrze to ujęłaś, ze nawet jeżeli cos usuniemy to i tak zostaje to w Internecie, niestety troche przykra sprawa :/ moj blog

    ReplyDelete
  12. Dokładnie, to co zostanie tutaj napisane, nigdy nie zostanie usunięte...

    Mój Blog - Klik

    ReplyDelete
  13. Zgadzam się w stu procentach. W tych czasach ludzie tylko czekają, aby ci dokopać. Niestety taka brutalna prawda. Nie ułatwiajmy im tego :*
    Zapraszam do siebie :*
    http://kochajwalczcierp.blogspot.com/
    http://fantasylovee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Tak zdecydowanie prywatność moim zdaniem i tak nikt zbytnio nie ma ochoty tego czytać a takie rzeczy jak napisałaś mogą zostać w internecie na bardzo długo...


    KAPCIUSZEK

    ReplyDelete
  15. Dobrze, że napisałaś o tym notkę :). Na każdym kroku można się narazić... Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Ostatnio na fb jedna osoba wstawiła półnagie zdjęcie drugiej i niezła była afera. Masz racje, trzeba uważać na to co się wstawia/pisze w internecie!

    http://agataweranika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Dokładnie. Każdy człowiek powinien mieć świadomość, że w internecie trzeba uważać.
    Śliczne zdjęcia:)
    olaablogg.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Przydatny mega post! Nie każdy wie co można a co nie można dodawać do sieci ;)
    Skąd masz "kocie uszy haha" ze zdjęcia profilowego? Są świetne :*
    ZAOBSERWOWAŁAM!
    http://agata-blog00.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Z BornPrettyStore :*
      Dziękuje ♥

      Delete
  19. Ja nigdy nie podawałam swojego adresu, myślę, że to jest najgorsze z tych wszystkich punktów. Najgorsze co może zrobić człowiek.

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Bardzo mądrze napisane. Jestem tego samego zdania ;)

    ReplyDelete
  21. Jak najbardziej się z Tobą zgadzam ;)

    pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Racja, lepiej nie podawać swojego adresu dla bezpieczeństwa. :) Śliczne zdjęcia! :*

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    ReplyDelete
  23. Trzeba publikować z głową! ;)
    Śliczne zdjęcia, pozdrawiam Mój blog♥

    ReplyDelete
  24. prawda.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Masz rację co do tych informacji! Musimy uważać co udostępniamy, żeby później tego nie żałować. W dzisiejszych czasach ludzie są zaskakujący w negatywny sposób.

    Zapraszam do mnie - klik ♥

    ReplyDelete
  26. zgadzam się, trzeba zastanowić się kilka razy zanim coś się udostępni bo później mogą być tego poważne konsekwencje :)

    ReplyDelete
  27. Całkowicie zgadzam się z tymi punktami, podstawa podstaw ,,osobistego bhp" w internecie :)

    ReplyDelete
  28. Cudowne zejęcia! :)
    Zapraszam do mnie
    http://magda-ola.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Świetny post! Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad I zaobserwujesz ja napewno się odwdzięcze! ;)

    ReplyDelete
  30. Racja! Niestety niektórzy nawet znając konsekwencje udostępniają takie rzeczy :(
    im-dollka.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Świetna notka :) Szczególnie blogerki powinny uważać na te punkty ;)
    Mój blog klik!

    ReplyDelete
  32. Świetnie, że o tym napisałaś. Ludzie powinni być tego świadomi, że internet może stać się pułapką dla nas.

    Zapraszam: http://five-souls.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. Oj tak, prywatność przede wszystkim!
    dusiiiak.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. Świetne zdjęcia. Fajnie, że ktoś napisał post na ten temat, ponieważ jest to bardzo ważne. Mam nadzieję, że każdy po jego przeczytaniu nie złamie tego o czym wyżej wspomniałaś. :)

    killa-killaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Bardzo fajny post ;) Sama się nauczyłam na swoich błędach jeśli chodzi o mówienie o kompleksach, więc teraz uważam na takie rzeczy ;) Świetne zdjęcia!

    Mój blog - klik

    ReplyDelete
  36. Mogłaś jeszcze napisać ze numeru telefonu :) :* śliczne zdjęcia! :*
    pooositivee.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Właśnie o tym też myślałam, ale ostatecznie nie wspomniałam, w sumie nie wiem dlaczego. :)
      Dziękuję! :*

      Delete
  37. Dokładnie! Dobrze, że przestrzegasz młodszych czytelników :)

    http://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Masz racje, jakąś cześć naszego życia musimy chronić przed światem ;)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  39. zgadzam się w 200% ;)
    Piękne zdjęcia jak zawsze super stylizacja
    Pozdrawiam http://creamshine.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. zdjęcia jak i treści należy udostępniać ze smakiem
    PorcelainDesire

    ReplyDelete
  41. I tu blogerzy powinni uważać trochę bardziej, bo łatwo jest im przekroczyć tą granice z prywatnością
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik
    konkurs foto

    ReplyDelete
  42. Masz rację wszystko co wstawimy do internetu zostanie tam, nawet jeśli usuniemy. Nawet małe dzieci, które są bardzo ufne mogą właśnie złamać wszystkie zasady, które wymieniłaś.

    MELA BLOG ♥

    ReplyDelete
  43. wydaje mi się, że prywatność jest najważniejsza i powinniśmy ją zachować w dużej części dla siebie :)

    MOJ BLOG

    ReplyDelete
  44. Co do nagich zdjęć: jest wiele modelek, które pozuje w bieliźnie i niech znajdzie się tutaj chociaż jedna osoba, która szczerze przyzna się, że nigdy nie polubiła zdjęcia na którymś ktoś pozował w skąpym ubraniu, nie ważne czy był to celebryta, czy znajomy. A to, czy zostanie to wykorzystane przeciwko nam samym, zależy od naszego podejścia. Nawet zdjęcia rozbierane potrafią być ładne i przyzwoite.
    Zgaduję tylko, że miałaś na myśli zdjęcia z rodzaju tych, które wysyła się facetowi, mając nadzieję na zbliżenie wieczorem. Jeśli tak, to należało to uwzględnić.

    Co do kompleksów i wad; tutaj też nie mogę się zgodzić. Człowiek sukcesu nie ma powodu, by ukrywać swoje słabe strony. Nie lubię takiego idealizowania własnej postaci. Ludzką naturą jest popełniać błędy, mieć kompleksy i czułe punkty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Co do tych zdjęć, to raczej nie piszę o modelkach tylko o zwykłych ludziach. Bo po co mam pisać o modelkach, które i tak tego nie przeczytają. Nie pisałam nic o tym, że nie "podobają" mi się takie zdjęcia, bo nie o to chodziło. Post ma na celu ostrzegać a nie "to co mogą a czego nie" i tak każdy zrobi to co chce, ale ważne, żeby znali konsekwencje.
      Jeśli wolisz podawać swoje wady na tacy, to proszę bardzo nie mam nic przeciwko. Nie chodzi o idealizowanie siebie, bo nie napisałam, żeby nie przyznawać się do swoich wad i udawać, że jest się idealnym, a napisałam, żeby nie wymieniać swoich wad/kompleksów. Zawsze można napisać, że je się ma ale nie trzeba ich wymieniać. :)

      Delete
  45. fajnie, że taka młoda osoba zwróciła na to uwagę, bo niestety wiele osób wrzuca do internetu wszystko co się da

    ReplyDelete
  46. świetny pomysł na post!:) moja mama ma na pewno takie samo zdanie na ten temat :D
    nataliagozdur.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Internet to w sumie taka czarna dziura co raz się wrzuci to nigdy się tego nie dostanie z powrotem ;)
    naoffashion-click

    ReplyDelete
  48. Zgadzam się, trzeba bardzo uważać co się wrzuca do internetu, bo później nawet za 20 lat ktoś to może wykorzystać przeciwko nam.

    Jull.pl - klik!

    ReplyDelete
  49. Zgadzam się z tobą- Internet nie zapomina
    Co powiesz na obs za obs ?- Zacznij a ja się zrewanżuję tym samym :D
    Zapraszam również na konkurs który organizuję można wygrać... Zresztą sama zobaczysz :P

    magicworldprincesscarmen.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Przede wszystkim trzeba chronić swoją prywatność :) Świetne zdjęcia :D
    OUURSELVES.BLOGSPOT.COM -KLIK

    ReplyDelete
  51. A ja myślę, że nie ma nic złego w pisaniu w własnych wadach :) Zdecydowanie bardziej sobie cenie blogerów/blogerki, które w szczery sposób o sobie piszą, niz osoby które za wszelka cenę chcą się pokazać z jak najlepszej strony:) Ale oczywiście każdy ma prawo zdecydować co chce udostępnić w wirtulanym świecie:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale nie o to mi chodzi, nie zrozumiałaś co miałam na myśli :)
      Nie chodziło mi o to, że mamy idealizować swoją osobę, tylko po prostu nie dawać swoich wad na tacy. Przecież można napisać, że ma się kompleksy ale nie trzeba ich wypisywać. :)

      Delete
  52. Świetnie, że napisałaś takiego posta, bo może wiele osób zrozumie swoje błędy.
    Piękne zdjęcia!
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  53. ♥ Super post i świetne zdjęcia! :)
    ♥ Obserwuję! :)
    ♥ Pozdrawiam i zapraszam do mnie! :)
    Mój blog- KLIK! :)

    ReplyDelete
  54. Racja, powinnismy uważać na zamieszczane przez nas informacje w internecie, poniewaz moze być to wykorzystane przeciwko nam:/
    MÓJ BLOG - KLIK :)

    ReplyDelete
  55. Masz racje. Nie możemy podawać swojego adresu i dodawać do Internetu nieodpowiednie zdjęcia. Nie wiadomo, są ludzie, którzy takie informacje wykorzystają przeciwko nam i mogą nam sprawić przykrość.
    Piękne zdjęcia! :)
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    ReplyDelete
  56. podawanie adresu i wstawianie nagich zdjęć to najgorsze co ludzie mogą zrobić ;)

    ReplyDelete
  57. Idealny blog naprawdę,będę wpadać tu częściej :D
    .
    .
    Co powiesz na wspólną obserwację? Jeśli się zgadzasz, to zaobserwuj i daj znać u mnie w komentarzu.
    Zapraszam http://sandrawanowska.blogspot.com/ (nowa nazwa)

    ReplyDelete
  58. Masz bardzo ładne włosy i oczy! 😍Pozdrawiam i zapraszam do siebie :
    http://ladyscharlotte.blogspot.com/2016/02/grey-town.html?m=1

    ReplyDelete
  59. Post świetny i bardzo potrzebny, wiele osób zapomina o tym co udostępniać, a co nie!
    MAYUM -click-

    ReplyDelete
  60. Świetny post! Duże się teraz mówi na ten temat, a w szczególności w szkołach..nauczyciele ostrzegają przed tym co udostępniamy.
    Święte zdanie "Wszystko co umieszczamy w internecie tu zostaje, nawet jeśli myślimy, że to usunęliśmy." Dlatego też obserwuję! i zapraszam do siebie :) http://dominatt.blogspot.com/

    ReplyDelete
  61. Niestety wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że publiczne podawanie adresu itd jest naprawdę niebezpieczne i nieodpowiedzialne. Ale chyba jak ktoś się nie przekona na własnej skórze to tego nie zrozumie.

    Prześliczne zdjęcia. :)

    http://dreamy-woman.blogspot.com/

    ReplyDelete
  62. niektórzy niestety nadal nie zdaja sobie sprawy z tego jak pamiętliwy jest internet/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    ReplyDelete
  63. Czasami zapominamy i udostepniamy za dużo :/


    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  64. Zgadzam sie !
    https://www.facebook.com/FLARRI/

    ReplyDelete
  65. Czasami lepiej nie udostępniać tu wszystkiego o sobie :)

    OFFICIAL PATTY (klik)-nowy post już czeka :)

    ReplyDelete
  66. Racja, w Internecie trzeba naprawdę bardzo uważać!
    Super zdjęcia :)
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  67. Ależ Ty piękna *-* I ciekawie piszesz!

    https://dianaslifeblog.wordpress.com/?p=6

    ReplyDelete
  68. Bardzo mądry wpis, dobrze ze zaznaczasz takie ważne sprawy bo niestety w dziesiejszych czasach duzo ludzi zapomina o tym. Cieszę sie, ze tutaj trafiłam bo sama mogłam sobie to przypomnieć :)

    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do siebie, zachęcam do wspólnego obserwowania :)

    ReplyDelete
  69. Masz rację, nie wszystko jest przeznaczone do tego aby zamieszczać to w internecie. Śliczne zdjęcia!

    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  70. Bardzo ważny temat poruszyłaś! Śliczne zdjęcia :)
    Mój blog ♥

    ReplyDelete
  71. świetny post :)
    http://mojblogalexandra.blogspot.com/

    ReplyDelete
  72. Popieram w 100%, ludzie zapominają o zachowaniu prywatności.

    Obserwuje i zapraszam do siebie http://allifee.blogspot.com/2016/02/hit-sezonu-boxer-braids.html (jest nowy post!)

    ReplyDelete
  73. Masz racje, niektóre rzeczy nie powinny wejść wcale w internet, prywatność przede wszystkim.
    angelikalife.blogspot.com

    ReplyDelete
  74. Zdjęcia super i zgadzam się nie powinniśmy wszystkiego udostępniać w internecie zwłaszcza zdjęć intymnych niestety coraz więcej ludzi o tym zapomina : )

    ReplyDelete
  75. Mądrze napisane :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  76. Dokładnie tego nie wolno umieszczać :D
    Piękny zestaw ♥
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete
  77. Bardzo mądry post, w internecie nie powinno udostępniać się wielu rzeczy. Niestety w dzisiejszych czasach wiele osób popełnia takie błędy, ale wszystko zależy od człowieka, jeśli chce to niech dzieli się takimi informacjami
    ♥Zapraszam do siebie!♥

    ReplyDelete
  78. super wygląd bloga, i pięknie wyglądasz :)

    ReplyDelete
  79. Myślę też, że osoby które stają się publiczne, nie powinny pokazywać swojej rodziny - prywatność przede wszystkim!
    alexianero.blogspot.com

    ReplyDelete
  80. mądre słowa ;) jak udostępnimy coś w internecie to już w nim zostanie dlatego należy pomyśleć parę razy zanim się coś wyślę.

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  81. Trzeba wiedzieć, gdzie należy postawić granicę i na ile pozwolić wejść innym w nasze życie. :)

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    ReplyDelete
  82. Super napisany post. Zdjęcia są świetne, wyglądasz super w tej koszuli! :)

    ReplyDelete
  83. Bardzo madze napisane! Mam to samo zdanie, nie powinnismy wszystkiego wrzucac do internetu.
    Btw sliczne zdjecia! <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    ReplyDelete
  84. Zgadzam się z Tobą całkowicie, wszystko jest dla ludzi, ale musimy umieć z tego korzystać, właśnie na przykład jeśli chodzi o internet, super zdjęcia!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete

°Podoba ci się mój blog? ZAOBSERWUJ, aby być na bieżąco! :D
◈ Obraźliwe komentarze będą usuwane. ;)
◈ Zostaw link do bloga, na pewno zajrzę. :)

Dziękuję za każdy komentarz! ♥♡